تونو تایمز

ساخت وبلاگ

عفونت استخوان پس از کشیدن دندان یک مشکل نادر ولی در صورت بروز، بسیار خطرناک است. در صورت عدم توجه به علائم این عفونت و به تعویق انداختن درمان آن، بیمار ممکن است دچار مشکلی به نام سپسیس شود. سپسیس یک عفونت ناشی از هر چیزی مانند (ویروس، باکتری، قارچ) است که وارد جریان خون می شود و می تواند جریان خون ورودی به اندام های حیاتی در بدن شما را مختل کند.

پس از کشیده شدن دندان اگر با عفونت مواجه شده باشید علائم خاصی را تجربه می کنید که با تشخیص به موقع آن ها می توانید فوری به دندانپزشک مراجعه کرده و به درمان عفونت کمک کنید. برخی از مهمترین علائم عفونت پس از کشیدن دندان عبارتند از:

  1. بوی بد دهان که پس از مسواک زدن از بین نمی رود
  2. طعم تلخی که پس از شستشو با آب نمک از بین نمی رود
  3. تب بالای 37 درجه
  4. دردی که به مسکن های تجویز شده پاسخ نمی دهد
  5. تورم لثه
  6. حساسیت به دما روی دندان ها
  7. تورم غدد گردن
  8. تورم فک
  9. درد در محل استخراج یا سوکت
  10. احساس درد در فک پایین

در صورتی که علائم بالا را برای مدت طولانی تجربه کرده اید اما هنوز به دندانپزشک مراجعه نکرده اید احتمال گسترش عفونت به بخش های مختلف بدن وجود دارد. در این حالت علائم نگران کننده سپسیس بروز می کند که حتما باید فوری به آن ها توجه شود. چنانچه هر یک از علائم زیر را تجربه می کنید فورا به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید:

  • مشکل در بلع یا تنفس
  • خون ریزی بیش از حد
  • بی حسی یا از دست دادن احساس مداوم
  • وجود خون یا چرک در ترشحات بینی
  • خروج چرک از حفره دندان کشیده شده

درمان عفونت دندان شامل چه مواردی می شود؟

درمان می تواند شامل تخلیه عفونت، آنتی بیوتیک درمانی و شستشوی دهان باشد. دندانپزشک ممکن است برای پیشگیری از عفونت جدید باکتری های اطراف حفره ( که درنتیجه کشیدن دندان در جای آن ایجاد میشود)، آن را کاملا از بین برده و یا حتی اقدام به جرمگیری دندان در ناحیه عفونت کند، سپس حفره را پوشانده و آن را پانسمان می کند. در موارد شدید تر که عفونت گسترش یافته به تشخیص دندانپزشک یا پزشک درمان های دیگر صورت خواهد گرفت.

آیا حفره خشک پس از کشیدن دندان، همان عفونت دندان است؟

این حفره به دنبال خونریزی بعد از کشیدن و بعد از ایجاد لخته، به مرور زمان پر شده و با استخوان سازی، کاملاً مسطح می شود.  در صورت عدم تشکیل لخته خون یا جابجایی آن، وضعیت دردناکی به نام حفره خشک ایجاد می شود که در آن استخوان در معرض هوا قرار دارد. این حفره خشک هنوز عفونی نشده ولی در صورتی که درمان آن به تعویق بی افتد دچار عفونت می شود.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 143 تاريخ : شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:46

امروزه افراد زیادی دچار چاقی مفرط هستند. این افراد به دنبال روش هایی برای درمان چاقی مفرط هستند. در ادامه این مقاله با انواع مختلف عمل جراحی لاغری آشنا میشوید.

جراحی لاغری چیست؟

به تمام روش های لاغری که با دستکاری معده و روده و دستگاه گوارش توسط پزشک برای کاهش وزن و درمان چاقی انجام میشود ، جراحی لاغری می گویند. عمل های جراحی لاغری امروزه بسیار کم تهاجمی تر از گذشته است. این عمل ها با کمک روش لاپاراسکوپی و تحت بیهوشی انجام میشوند.

انواع جراحی لاغری

متناسب با شرایط بیمار و میزان شدت چاقی، جراح چاقی یکی از روش های زیر را برای کاهش اضافه وزن انتخاب میکند:

  • زمانیکه هدف فقط کاهش حجم معده باشدف جراح چاقی یکی از روش های اسلیو معده یا پلیسه معده را انتخاب میکند.
  • زمانیکه هدف جراحی دفع اکثر مواد غذایی جذبی باشد ار روش جراحی بای پس معده و روده استفاده میشود.
  • درمان های باندینگ معده و بالون معده در گذشته برای درمان وزن اضافی استفاده میشد، که امروزه رواج چندانی ندارد.

عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده جدیدترین روش جراحی لاغری است که با انجام این عمل حدود 70 الی 80 درصد از حجم معده کاهش می یابد. به دلیل خارج شدن بخشی از معده که حاوی هورمون گرسنگی است، فرد خیلی سریع احساس سیری میکند و باعث لاغری میشود.

عوارض اسلیو معده

  • احتمال شکست و بازگشت به وزن قبلی
  • استفراغ و وجود خون جزو عوارض اولیه این عمل است.

البته این عوارض در صورتی اتفاق می افتد که جراح چاقی شما فردی مبتدی باشد.

عمل بای پس معده

در عمل جراحی بای پس معده، دکتر چاقی بخشی از معده و روده را برش داده و این 2 عضو را به هم متصل میکند. در این روش به دلیل اتصال دستگاه جذب و دفع گوارش، ماده غذایی زیادی جذب بدن نمیشود. و فرد دچار کاهش وزن میشود.

عوارض بای پس معده

  • سوء تغذیه
  • عدم جذب ویتامین های موردنیاز که باعث کمبود ویتامین هایی مانند: D و B12 میشود.
  • بروز سندروم دامپینگ که فرد باید ددوباره جراحی لاغری را انجام دهد.
  • احتمال ایجاد سنگ کیسه صفرا یا فتق

باندینگ معده

در این روش جراحی چاقی حلقه ای را دور بالاترین قسمت معده قرار میدهد. این باعث میشود که معده به 2 بخش تقسیم شود. زمانی که حلقه باد میشود، معده فشرده میشود وهمانند یک کمربندی که شلوار را جمع میکند عمل میکند. .از آنجا که این روش منجر به کاهش وزن کمی می شود و امکان دارد فرد به صورت دوره ای نیاز به تنظیم مجدد باند داشته باشد، دیگر رواج چندانی ندارد.

عوارض باندینگ معده:

  • اگر بیمار در مصرف شیرینی جات زیاذه روی کندف احتمال بازگشت چاقی وجود دارد.
  • امکان جابه جایی حلقه وجود دارد
  • احتمال حالت تهوع و استفراغ به دلیل واکنش معده به وجود جسم خارجی در بدن.

آیا من میتوانم عمل جراحی لاغری انجام دهم؟

برای فهمیدن اینکه آیا کاندیدای مناسبی برای عمل لاغری هستید یا نه باید شاخص توده بدنی شما توسط پزشک اندازه گیری شود. اگر شاخص شما بالاتر از 40 باشد قطعا شما کاندیدای مناسبی برای این عمل جراحی هستید.

جراحی های لاغری چقدر هزینه دارند؟

هزینه جراحی لاغری وابسته به نوع جراحی، نوع بیمارستان (دولتی یا خصوصی)، تخصص و مهارت جراح، تجهیزات به کار رفته برای عمل جراحی و ... متفاوت است.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 140 تاريخ : شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:29

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه طلای آب شده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم.

طلای آب شده

این روزها صحبت از خرید و فروش طلای آب‌شده در بازار، اخبار و سایت‌های خبری، زیاد شنیده می‌شود و اسم طلای آب‌شده به عنوان یکی از بازارهای پر سود بر زبان هر سرمایه‌گذار و هرکسی که می‌خواهد پس اندازی داشته باشد، جاریست! همچنین ممکن است افراد بسیاری را دیده باشید که به هم پیشنهاد می‌دهند: «اگر پول دم دست دارید، فوراً آن را به طلای آبشده تبدیل کنید!» اما در واقع چه سودی پشت خرید طلای آب‌شده است که علاوه بر سرمایه‌گذاران، مردم عادی که هیچ سر رشته‌ای از این بازار پیچیده و پر از ریسک ندارند به دنبال خرید طلای آب‌شده هستند! و اعتقاد دارند با خرید طلای آب شده سود خوبی می‌کنند. درست است طلای آبشده، اجرت و کارمزد ندارد و مالیاتی به آن تعلق نمی‌گیرد و روی کاغذ سود بیشتری نسبت به مصنوعات طلا دارد امّا اگر ندانسته و بدون توجه به نکات ریز، وارد خرید و فروش آن شویم، ممکن است چنان ضرری بدهیم که مصنوعات طلا این ضرر را به ما ندهند. در این یادداشت سعی کرده‌ایم تا پرده از راز طلای آبشده برداریم و از صفر تا صد طلای آبشده، سود و زیان خرید و فروش آن را شرح دهیم.

درمورد انتخاب سایز انگشتر بیشتر بدانید.

طلای آب شده در واقع طلای دست دوم و کهنه ای است که ذوب شده باشد. فرض کنید شما مقداری طلا در خانه دارید و می خواهید آن را بفروشید. وقتی به طلافروشی مراجعه می کنید، آن ها طلای دست دوم شما را می خرند و به آزمایشگاه های تعیین عیار که مورد تایید اتحادیه طلافروشان و اداره استاندارد ایران است می فرستند. این طلای کهنه در این آزمایشگاه ها ذوب می شود و به صورت قالب های طلای آب شده در می آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه که طلای دست ساز بخریم و یا طلای ماشینی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی بر این داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه طلای آب شده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت آ اس بی مراجعه کنید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 146 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 21:02

ما امروز در این مطلب سعی بر این درایم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی بی رنگ دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی بی رنگ

امروزه برای برآورده کردن طرح لبخندی دلنشین و داشتن دندان های صاف، دیگر نیازی به تحمل طولانی مدت وجود سیم و براکت های فلزی در دهان نیست. و با هدف افزایش اعتماد بنفس و اطمینان از گذراندن یک دوره ارتودنسی با حصول نتیجه مطلوب، ارتودنسی بی رنگ جایگزین زیبایی شده که برخلاف بریس های سیمی / براکتی به سختی قابل مشاهده هستند.

انواع بریس های بی رنگ شامل بریس های سرامیکی، بریس های داخلی و تراز های واضح هستند. بریس های سرامیکی دقیقاً مانند بریس های فلزی هستن؛. با این تفاوت که برای صاف کردن دندان ها از براکت های دندان رنگ (و گاهی سیم های دندان رنگ) استفاده می شوند.

به طور کلی، سرامیک دندان رنگ که با دندان های شما “مخلوط می شود”، باعث شده که آن ها کمتر از فلز قابل توجه باشند، اما به اندازه داخل بریس ها یا تراز های شفاف “بی رنگ” نیستند. بریس های داخلی که به آن بریس های بی رنگ لینگوال یا “iBraces”  نیز گفته می شود، تراز کننده هایی واضح اند که درمان ارتودنسی را تقریباً بی رنگ جلوه می دهند. هر گزینه ای مزایا و معایب خود را دارد.

همه چیز را درمورد لمینت دندان بدانید.

بریس های “سرامیکی” شفاف از مواد کامپوزیتی ساخته شده اند که ضعیف تر و شکننده تر از همتای فلزی خود هستند. براکت های سرامیکی بزرگ تر از براکت های فلزی هستند و برای نگه داشتن آن ها روی سیم قوس، به نوار های لاستیکی کوچک یا بند هایی (ساخته شده در گیره های فنر روی براکت های “خود تراز کننده”) نیاز دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی دندان کودکان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

براکت های سرامیکی نیز معمولاً از براکت های فلزی سنتی گران ترند. به عنوان یک اقدام صرفه جویی در هزینه، برخی از بیماران ممکن است ترجیح دهند که بریس های سرامیکی را فقط روی قابل مشاهده ترین دندان ها، معمولاً دندان های فوقانی یا فقط دندان های مرکز فوقانی بگذارند.

iBraces ثابت است و قابل جا به جایی نیست. از الاستیک ها می توان برای کمک به تسریع در درمان با iBraces استفاده کرد. این نوع الاستیک ها برای استفاده با تراز های شفاف در دسترس هستند، اما استفاده از آن ها دشوار تر است.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی بی رنگ دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 166 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 20:53

کلینیک دندانپزشکی جایی است که در آن امکانات بسیار زیادی برای درمان بیماران و مراجعه کنندگان و همچنین ارائه خدمات وجود دارد. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کلینیک دندانپزشکی و ویژگی های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کلینیک دندانپزشکی

مسلما هر کسی برای دریافت هر گونه خدماتی تمایل دارد که بهترین کیفیت خدمات را دریافت کند که این قاعده نیز در انواع خدمات درمانگاه دندانپزشکی نیز حکم می کند. اما ویژگی های بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران یا هر شهر دیگری چیست؟

بی شک یکی از مهم ترین ویژگی های یک کلینیک دندان پزشکی خوب بهره مندی از بهترین دندانپزشکان است. در واقع اولین فاکتوری که بیماران برای انتخاب بهترین کلینیک تخصصی دندانپزشکی در نظر می گیرند این است که پزشکان این مجموعه چه تخصص و مهارتی دارند و آیا رزومه خوبی در این زمینه دارند؟

قطعا پس از پزشکان مجموعه، بهره مندی از پرسنل خوب با روابط عمومی بالا یکی از پوئن های مثبت هر مرکز دندانپزشکی باشد. اصولا همه ما در صورت بدرفتاری یا رفتار ناشیانه پرسنل یک مجموعه حتی در صورت دریافت بهترین خدمات، برای بار دوم به آنجا مراجعه نمی کنیم.

خوشبختانه امروزه بشر توانسته در علم دندان پزشکی به پیشرفت های چشمگیری برسد و روز به روز تجهیزاتی جدید وارد این حوزه می شود. تجهیزات و تکنولوژی های جدید حال حاضر دندانپزشکی مانند لیزر دندانپزشکی، اسکنرهای سه بعدی دندانپزشکی و … باعث سرعت بخشیدن به روند درمان، کاهش دردهای پس از درمان، کاهش دوران نقاهت و … شده است. قطعا یک کلینیک دندانپزشکی خوب می بایست مجهز به این تکنولوژی ها و تجهیزات باشد.

درمورد کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی بیشتر بدانید.

قبل از هر چیز بهتر است با تفاوت کلینیک و مطب دندانپزشکی شما را آشنا کنیم. مطب در واقع محلی است که یک دندان پزشک مشغول ارائه خدمات به بیماران و مراجعین خود است. اما مرکز دندانپزشکی محلی است که چندین دندانپزشک با تخصص های مختلف مانند متخصص ارتودنسی، جراح فک و صورت، متخصص دندانپزشکی اطفال، دندانپزشک زیبایی، متخصص اندو و … در آنجا مشغول فعالیت هستند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کلینیک دندانپزشکی و ویژگی هایی که باید داشته باشد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:49

خودروهای کیا و هیوندا در ایران طرفداران زیادی دارد. تقاضای زیاد مردم در خرید این 2 خودرو موجب شده است که فروشگاه های لوازم یدکی خودرو به فکر تهیه و فروش قطعات هیوندای و کیای اصل و اورجینال بیفتند.

البته بعضی از مجموعه ها بصورت تخصصی در زمینه واردات و پخش قطعات خودروهای هیوندای و کیا موتورز فعالیت می کنند. البته کاربران به این مراکز راحت تر میتوانند اعتماد کنند. در این مطلب بطور کلی درباره قطعات هیوندا و کیا صحبت خواهیم کرد.

معرفی برند هیوندای موتور

هیوندای موتور یک شرکت خودروسازی کره ای و چند ملیتی است. هیوندای موتور و کیا موتورز از زیرمجموعه های هیوندای موتور گروپ هستند. پس از شرکت جنرال موتورز، فولکس واگن و تویوتا بزرگ ترین شرکت خودرو سازی در جهان هستند.

مهم ترین قطعات هیوندای

از جمله قطعات مهم هیوندای که در بازار تقاضای زیادی هم دارند میتوتن اشاره کرد به :

  • کمپرسور کولر
  • سیبک فرمان
  • پلوس
  • گردگیر پلوس
  • میل سوپاپ
  • دیسک ترمز
  • طبق

معرفی برند کیا موتورز

کیا موتورز یک شرکت خودروسازی کره ای است که جزو زیرمجموعه های هیوندای موتور گروپ محسوب میشود. این شرکت از سال 1994 فعالیت خود را در زمینه تولید مفتول های فلزی و دوچرخه سواری آغاز کرده است. کیا پس از تولید کیا کردوس به بازار خودروهای خانگی راه یافت.

بهترین ماشین های این مجموعه طبق امار و اطلاعات بدست آمده، شامل کیا اسپورتیج، کیا فورته، کیا سورنتو و کیا اوپتیما است.

راهنمای خرید قطعات خودروهای هیوندای و کیا موتورز

لوازم یدکی کیا و هیوندای شامل لوازم یدکی جانبی، بدنه ، موتوری و ... است. به دلیل وجود برندها و قیمت های مختلف احتمال سردرگمی در هنگام خرید قطعات این خودروها وجود دارد. یکی از دغدغه های افرادی که خودروهای خارجی دارند این است که قطعات اصل و اورجینال را از کجا تهیه کنیم؟ شما می توانید با در نظر گرفتن چند فاکتور بسیار ساده یک خرید بی دردسر و مطمئنی را داشته باشید:

  • خرید از بازارهای فروش
  • خرید از فروشگاه های لوازم یدکی آشنا
  • خرید از نمایندگی فروش لوازم یدکی کیا موتورز و هیوندای
  • درباره شرایط تعویض و عودت کالا سوال کنید
  • بررسی QR کد قطعات
  • بررسی اعتبار فروشگاه های اینترنتی
  • بسته بندی لوازم یدکی را فراموش نکنید
  • بررسی ظاهری قطعه

کلام اخر:

برای خرید لوازم یدکی خودروهای گران قیمت و وارداتی باید به دنبال یک فروشگاه رسمی و مورد تایید باشید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:45

تا چند سال پیش افراد کمتری به فکر ساخت استخر در خانه، ویلا یا باغ های شخصی خود بود. زیرا اغلب ترجیح میدادند لذت آبتنی و شنا کردن را در رودها، رودخانه ها و یا دریاچه های پرآب تجربه کنند. اما در دنیای امروز کمتر کسی میتواند بصورت هفتگی و یا حتی ماهانه به طبیعت برود. به همین دلیل افراد سعی دارند که تفریحات را به محل زندگی خود نزدیکتر کنند.

ما در این مقاله قصد داریم درباره ی ساخت و شیوه های نگهداری استخر بپردازیم.

مراحل ساخت استخر:

برای ساخت استخر در هر مکانی نیاز است که مراحل خاصی را طی کنید. این مراحل شامل:

اخذ مجوزهای لازم:

برای ساخت استخر در هر مکانی لازم است که اقدام به گرفتن پروانه ساخت و مجوز های لازم کنید. برای این امر نیاز است که به ساختمان اداری مربوطه مراجعه کنید.

همراه با گرفتن پروانه ساخت استخر باید مسئول ساخت استخر مشخصات دقیق استخر را به شما توضیح دهد.

قبل از شروع ساخت باید حتما موقعیت مورد نظر را بررسی کنید. زیرا ممکن است موجب نارضایتی برخی همسایه ها باشد.

همچنین در بعضی از مناطق نیاز است که یک مجوز جداگانه برای برق استخر از شهرداری بگیرید.

انتخاب مکان مناسب:

باید فضایی که قرار است استخر را آنجا احداث کنید، به دقت مورد بررسی قرار دهید. زیرا ممکن است در طول مراحل ساخت نیاز به اضافه کردن یا حذف تجهیزاتی باشد که در نتیجه موجب افزایش هزینه های شما شود.

طراحی استخر:

قبل از شروع کار باید تصمیم بگیرید که دوست دارید استخر شما به چه شکل باشد؟ مستطیل یا گرد؟ عمق و ارتفاع آن چقدر باشد؟ تعداد ورودی ها و خروجی ها چه تعداد باشد؟ تمام این موارد را باید قبل از شروع مراحل احداث، با پیمانکار در میان بگذارید.

پایه ریزی استخر با بتن:

اصولا پایه های استخر شنا در 3 سطح مختلف کار میشوند. در این سطوح از 3 ماده بتن، وینیل یا فایبر گلاس استفاده میشود. در بین این مواد بتن محکم ترین و بادوام ترین عنصر است. البته باید در نظر داشت که بتن از سایر مواد گران تر است.

از قالب فایبر گلاس برای نصب راحت تر استفاده کنید

این قالب های استخر بصورت اماده در بازار وجود دارند. قالب های فایبر گلاس علاوه بر قیمت مناسب، دوام بسیار بالایی نیز دارند.

لایه وینیل، بهترین گزینه برای ساخت استخر ارزان

این لایه ها اصولا بزرگ و مسطح هستند. بر اساس خطوط استخر طراحی شده و برای استخرهای خانگی انتخاب بسیار مناسبی هستند. اما نکته جالب توجه این است که: طول عمر انها نسبت به بتن و فایبرگلاس کمتر است.

و همچنین این لایه ها به مرور زمان دچار چروکی، شل شدگی و حباب زدگی میشوند که باعث میشود ظاهر استخر خراب شود.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:20

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه مراقبت های پس از اسلیو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم.

مراقبت های پس از عمل اسلیو

یکی از روش های سریع لاغر شدن؛ جراحی اسلیو معده است. در این روش جراحی، جراح لاغری طی عمل لاپاراسکوپی حدود 80 درصد از معده را خارج می کند، که همین موضوع باعث تغییرات هورمونی و در نهایت کاهش وزن می شود.

در صورتی که در انجام مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده دقت لازم را داشته باشید قطعا از خطرات جراحی اسلیو تا حد زیادی در امان خواهید بود، همچنین بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد. از جمله اقداماتی که نیاز است بعد از این عمل جراحی انجام دهید عبارتند از:

درمورد تغذیه پس از عمل اسلیو بیشتر بدانید.

اصولا پس از عمل اسلیو نیاز است که بیمار دو شب در بیمارستان به منظور مراقبت های بیشتر بستری بماند. از جمله مراقبت های بیمارستانی پس از این عمل عبارتند از:

یکی از نکاتی که در روزهای اول بعد از عمل اسلیو باید به آن توجه داشت پیاده روی روزانه است، چرا که این موضوع مانع لخته شدن خون در رگ ها می شود.

همه چیز را درمورد عمل بای پس بدانید.

شاید شنیده باشید که برخی بیماران پس از جراحی اسلیو کاهش وزن چشمگیری را تجربه نمی کنند. این اتفاق به دو دلیل رخ می دهد:

رژیم غذایی پس از جراحی اسلیو باید تا دو هفته شامل مایعات باشد و به مروز غذاهای جامد را به آن اضافه کنید.

پیاده روی بعد از عمل اسلیو یکی از الزامات روزانه برای کاهش وزن سریعتر و جلوگیری از افتادگی پوست بعد از عمل اسلیو است. اما انجام فعالیت های ورزشی خاص و قدرتی حداقل تا یک ماه پس از جراحی توصیه نمی شود. همچنین انجام حرکات شکمی تا دو ماه بعد از جراحی اسلیو ممنوع است.

یکی از موارد تاثیرگذار در نتیجه عمل جراحی اسلیو تغییر سبک زندگی است. عدم مصرف دخانیات، نوشیدنی های الکل دار و مواد مخدر، داشتن رژیم غذایی سالم، انجام حرکات ورزشی تجویز شده و کنترل استرس باعث افزایش کیفیت زندگی پس از عمل اسلیو معده می شود.

سخن پایانی

ما  امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار مناسبی را در زمینه مراقبت از عمل اسلیو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 4:26

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه یکی از مشهور ترین برند های طلا سازی یعنی تیفانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

طلای تیفانی

اولین مؤسس یعنی چارلز لوئیس تیفانی اولین فروشگاه خود را در خیابان برادوی در نیویورک با کمک هزینه یک هزار دلاری پدرش تأسیس کرد. به سبب موقعیت مکانی که این فروشگاه داشت، به زودی مورد توجه بانوان ثروتمند آمریکایی قرار گرفت. بانوانی که به دنبال سبک های جدید جواهرات امریکایی یا سبک های زمان ویکتوریا بودند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید طلا و جواهر بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

هفت سال پس از این اتفاق برند تیفانی اند کو این افتخار را به دست آورد که برای دومین بار «نشان بزرگ ایالات‌متحده آمریکا» را طراحی کند. تمام این اتفاقات دست به دست هم دادند تا برند تیفانی به سرعت در رده گران‌قیمت‌ترین و معروف‌ترین برندهای جهانی قرار گیرد. البته که کیفیت و طراحی منحصربه‌فرد محصولات این برند هم در ارزشمندی آن بی‌تأثیر نبودند.

هر چند در آغاز tiffany یک کمپانی تجمل گرا بود که همه مردم توان خرید از آن را نداشتند ولی با این حال توانست با گستردگی محصولاتش برای طیف های گوناگون جامعه به موفقیت بیشتری دست یابد و همیشه طرح ها و مدل های ارزان تری هم بود که هر فردی می توانست آن را تهیه کند,نکته جالب برای کمپانی تیفانی این بود که همه محصولات با هر قیمتی را داخل یک جعبه آبی رنگ مزین به یک ربان ابریشمی سفید به مشتریان خود عرضه می کرد.

یکی دیگر از اتفاقاتی که به شنیده شدن هرچه بیشتر نام تیفانی کمک کرد خریداری بزرگ‌ترین و مرغوب‌ترین الماس زردرنگ جهان توسط این کمپانی بود. در سال 1878 چارلز لوئیس تیفانی بزرگ‌ترین و بهترین الماس زرد جهان را خریداری کرد. این خبری بود که مانند بمب در سرتاسر جهان پیچید! این الماس با قیراط 287.42 به نام “الماس تیفانی” نام‌گذاری شد.

درمورد 9 مورد از مهمترین مزیت های طلا بیشتر بدانید.

این کمپانی معروف در سال 2008 با شرکت سافت بانک اپراتور ژاپنی تلفن همراه برای تولید تعداد بسیار محدودی از تلفن همراه قرار داد همکاری امضا کرد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه یکی از مشهور ترین برند های طلا سازی یعنی تیفانی در اختیار شما دوستان و همراهان همیشگی قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طلا و جواهرات می‌توانید به سایت خوب آ اس بی مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 138 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 4:16

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی طبیعی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد این موضوع به شما عزیزان و همراهان همیشگی بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی کامل

ممکن است افراد زیادی را دیده باشید که با مشکلات زیاد فک و دندان دست و پنجه نرم می کنند . اصلا شاید خود شما هم یکی از همان افراد باشید. اگر مشکلات فک و دندان شما خیلی زیاد است و ناهنجاری های دیگری را نیز برای شما به وجود آورده است، حتما باید دندان های شما به طور کامل ارتودنسی شود. برای ارتودنسی کردن کامل دندان ها هم می توان به سراغ انواع مختلفی از ارتودنسی ها رفت. پزشک با معاینات و بررسی های خود تصمیم می گیرد که کدام شیوه را برای ارتودنسی انتخاب کند.

ارتودنسی ثابت، ارتودنسی است که در طول درمان نیاز نیست که بیمار آن را از دهان خود خارج کند. در حقیقت این دستگاه ها از اجزایی نگینی شکلی که روی دندان ها ثابت می شوند و براکت نام دارند تشکیل می شوند. براکت ها به کمک سیم های کشی و الاستیک هایی که دور تا دور آن ها پیچانده می شوند به دندان ها می چسبند.

درمورد ارتودنسی کامل بیشتر بدانید.

معمولا ارتودنسی لینگوال را پس از ارتودنسی ثابت معرفی میکنیم؛ زیرا ارتودنسی لینگوال یا زبانی هم از انواع ارتودنسی ثابت است و اجزا و عملکری شبیه به آن دارد. در ساده ترین تعریف می توان گفت که ارتودنسی لینگوال یا زبانی همان ارتودنسی ثابت است؛ اما با این تفاوت که اجزای ارتودنسی که شامل براکت ها و سیم ها هستند، پشت دندان ها و در کنار زبان قرار می گیرند؛ به همین علت است که به آن ارتودنسی زبانی می گویند.

برای ارتودنسی نامرئی هم از پلاک های متحرک استفاده می شود. تفاوت این ارتودنسی ها با سایر ارتودنسی های متحرک همانطور که از نامش پیداست، نامرئی بودنشان است. این ارتودنسی ها معمولا پلاک های مشخصی دارند که در هرجلسه مراجعه بیمار به متخصص ارتودنسی، یک شماره از آن که متناسب با دهان و دندان های بیمار ساخته شده در اختیار وی قرار می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی رنگی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی را درمورد ارتودنسی کامل در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم تا همه چیز را درمورد این موضوع بدانید و از آن استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 135 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 4:08

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را درمورد ارتودنسی دندان کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی دندان کودکان

این ها رایج ترین دستگاه هایی هستند که در ارتودنسی دندان کودکان استفاده می شوند. در مواردی که دقت مهم است از آنها استفاده می شود. فرد می تواند به طور معمول با وسایل ثابت غذا بخورد، اما باید از مصرف برخی غذاها و نوشیدنی ها مانند نوشیدنی های گازدار، آب نبات سفت، آدامس و سایر غذاهای چسبنده اجتناب کند.افرادی که در ورزش های تماسی شرکت می کنند باید این موضوع را به متخصص ارتودنسی خود اطلاع دهند، زیرا ممکن است به محافظ مخصوص لثه نیاز داشته باشند.

اینها از براکت، سیم و باند تشکیل شده اند. نوارها محکم در اطراف دندان ها ثابت می شوند و به عنوان لنگر دستگاه عمل می کنند، در حالی که براکت ها معمولاً به جلوی دندان ها متصل می شوند.سیم هایی به شکل قوس از داخل براکت ها عبور کرده و به نوارها ثابت می شوند. با محکم شدن سیم قوسی، کشش به دندان ها وارد می شود. با گذشت زمان آنها را به موقعیت مناسب منتقل می کند. پیگیری شامل بازدیدهای ماهانه برای تنظیم یا سفت شدن بریس ها است. درمان ممکن است از چندین ماه تا چند سال طول بکشد. دو نوع بریس شفاف و رنگی موجود است.

همه چیز را درمورد دندانپزشکی کودکان بدانید.

این گزینه جایگزین بریس ممکن است برای بزرگسالان مفید باشد. عملاً توسط افراد دیگر قابل مشاهده نیستند و می توان آنها را برای مسواک زدن، نخ دندان یا غذا خوردن از دندان خود جدا کرد. از ارتودنسی نامرئی برای ۲ تا ۳ هفته استفاده می شود. سپس یک نوع دیگر را جایگرین آن می کنند.

این دستگاه برای گشودن قوس فک بالا طراحی شده است. این شامل یک صفحه پلاستیکی با پیچ است که روی کام یا سقف دهان قرار می گیرد. پیچ ها به مفاصل موجود در استخوان ها فشار وارد می کنند و آنها را به سمت خارج مجبور می کند. این باعث گسترش اندازه ناحیه سقف دهان می شود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه ارتودنسی دندان کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 ساعت: 3:46

خودروهای کیا و هیوندا در ایران طرفداران زیادی دارد. تقاضای زیاد مردم در خرید این 2 خودرو موجب شده است که فروشگاه های لوازم یدکی خودرو به فکر تهیه و فروش قطعات هیوندای و کیای اصل و اورجینال بیفتند.

البته بعضی از مجموعه ها بصورت تخصصی در زمینه واردات و پخش قطعات خودروهای هیوندای و کیا موتورز فعالیت می کنند. البته کاربران به این مراکز راحت تر میتوانند اعتماد کنند. در این مطلب بطور کلی درباره قطعات هیوندا و کیا صحبت خواهیم کرد.

معرفی برند هیوندای موتور

هیوندای موتور یک شرکت خودروسازی کره ای و چند ملیتی است. هیوندای موتور و کیا موتورز از زیرمجموعه های هیوندای موتور گروپ هستند. پس از شرکت جنرال موتورز، فولکس واگن و تویوتا بزرگ ترین شرکت خودرو سازی در جهان هستند.

مهم ترین قطعات هیوندای

از جمله قطعات مهم هیوندای که در بازار تقاضای زیادی هم دارند میتوتن اشاره کرد به :

  • کمپرسور کولر
  • سیبک فرمان
  • پلوس
  • گردگیر پلوس
  • میل سوپاپ
  • دیسک ترمز
  • طبق

معرفی برند کیا موتورز

کیا موتورز یک شرکت خودروسازی کره ای است که جزو زیرمجموعه های هیوندای موتور گروپ محسوب میشود. این شرکت از سال 1994 فعالیت خود را در زمینه تولید مفتول های فلزی و دوچرخه سواری آغاز کرده است. کیا پس از تولید کیا کردوس به بازار خودروهای خانگی راه یافت.

بهترین ماشین های این مجموعه طبق امار و اطلاعات بدست آمده، شامل کیا اسپورتیج، کیا فورته، کیا سورنتو و کیا اوپتیما است.

راهنمای خرید قطعات خودروهای هیوندای و کیا موتورز

لوازم یدکی کیا و هیوندای شامل لوازم یدکی جانبی، بدنه ، موتوری و ... است. به دلیل وجود برندها و قیمت های مختلف احتمال سردرگمی در هنگام خرید قطعات این خودروها وجود دارد. یکی از دغدغه های افرادی که خودروهای خارجی دارند این است که قطعات اصل و اورجینال را از کجا تهیه کنیم؟ شما می توانید با در نظر گرفتن چند فاکتور بسیار ساده یک خرید بی دردسر و مطمئنی را داشته باشید:

·         خرید از بازارهای فروش

·         خرید از فروشگاه های لوازم یدکی آشنا

·         خرید از نمایندگی فروش لوازم یدکی کیا موتورز و هیوندای

·         درباره شرایط تعویض و عودت کالا سوال کنید

·         بررسی QR کد قطعات

·         بررسی اعتبار فروشگاه های اینترنتی

·         بسته بندی لوازم یدکی را فراموش نکنید

·         بررسی ظاهری قطعه

کلام اخر:

برای خرید لوازم یدکی خودروهای گران قیمت و وارداتی باید به دنبال یک فروشگاه رسمی و مورد تایید باشید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 117 تاريخ : شنبه 24 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:58

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان درد و چگونگی ایجاد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان و همراهان همیشگی وبلاگ بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دندان درد

دندانی که پوسیده می شود اول بافت سخت دندان درگیر می شود. اگر پوسیدگی دندان ها جدی نگرفته شود ادامه پیدا خواهد کرد و از سطح دندان به قسمت داخلی یعنی عصب می رسد.در مرحله های اول که دندان دچار پوسیدگی می شود درد ندارد و فقط وقتی که توسط پزشک معاینه شود مشخص می شود و اگر در همین مراحل اول پوسیدگی کشف شود درمان کردن آن آسان تر و با هزینه ی کمتر انجام می شود و شانس این که به عصب نرسد بیشتر است.

شکستگی دندان ها می تواند عاج دندان ها را مشخص کند. بعضی اوقات شکستگی با گسترش زیاد و با ایجاد درد هنگام جویدن مشخص نیست و این عارضه را سندروم دندان ترک خورده می گویند.

استخوان های اطراف دندان، رباط لثه و لثه ( پریود نتیوم ) نامیده می شود. درد در مرحله های بعدی بیماری در لثه یا پریود نتیوم که در آن استخوان های اطراف دندان تخریب می شود، حس می شود و بعد به دلیل از دست رفتن استخوان های دندان، آبسه لثه یا همان عفونت در فضا های بین لثه و دندان شکل می گیرد و پیشرفت می کند.

دندان آسیاب، آخرین دندان فرد بالغ می باشد. اکثرا فضای کافی برای این دندان در دهان وجود ندارد. در نتیجه، یا به طور کامل یا جزئی از دندان در داخل استخوان فک و در زیر لثه نهفته قرار می گیرد. دسترسی به این دندان دشوار می باشد برای همین تمیز کردن آن سخت است.

دردی که در دندان ایجاد می شود، به صورت یک درد شدید که به عصب دندان می زند شناخته می شود. توصیف آن در افراد مختلف متفاوت است؛ می تواند به صورت درد کوتاه یا طولانی، گهگاه تا مداوم، خود به خود تا تحریکی، درد شدید تا ملایم باشد.علائم دیگر آن مانند گوش درد، طعم بد و بوی بد دهان، تورم در اطراف دندان و سر درد است.توجه نمایید وقتی که دندان شما درد می گیرد، صورت خودسرانه آنتی بیوتیک تجویز نکنید چون که آنتی بیوتیک ها برای چنین وضعیت هایی مناسب نیستند و علت بیشترین درد های که در دندان ایجاد می شود، گسترش و هجوم میکروب ها به بافت دندان می باشد. دندان درد معمولا دردی است که اطراف یا داخل دندان به وجود می آید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا همه چیز را درمورد دندان درد و چگونگی ایجاد آن و راه های مختلف درمان آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا همه چیز را در رابطه با این موضوع بدانید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 106 تاريخ : شنبه 24 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:34

تا چند سال پیش افراد کمتری به فکر ساخت استخر در خانه، ویلا یا باغ های شخصی خود بود. زیرا اغلب ترجیح میدادند لذت آبتنی و شنا کردن را در رودها، رودخانه ها و یا دریاچه های پرآب تجربه کنند. اما در دنیای امروز کمتر کسی میتواند بصورت هفتگی و یا حتی ماهانه به طبیعت برود. به همین دلیل افراد سعی دارند که تفریحات را به محل زندگی خود نزدیکتر کنند.

ما در این مقاله قصد داریم درباره ی ساخت و شیوه های نگهداری استخر بپردازیم.

مراحل ساخت استخر:

برای ساخت استخر در هر مکانی نیاز است که مراحل خاصی را طی کنید. این مراحل شامل:

اخذ مجوزهای لازم:

برای ساخت استخر در هر مکانی لازم است که اقدام به گرفتن پروانه ساخت و مجوز های لازم کنید. برای این امر نیاز است که به ساختمان اداری مربوطه مراجعه کنید.

همراه با گرفتن پروانه ساخت استخر باید مسئول ساخت استخر مشخصات دقیق استخر را به شما توضیح دهد.

قبل از شروع ساخت باید حتما موقعیت مورد نظر را بررسی کنید. زیرا ممکن است موجب نارضایتی برخی همسایه ها باشد.

همچنین در بعضی از مناطق نیاز است که یک مجوز جداگانه برای برق استخر از شهرداری بگیرید.

انتخاب مکان مناسب:

باید فضایی که قرار است استخر را آنجا احداث کنید، به دقت مورد بررسی قرار دهید. زیرا ممکن است در طول مراحل ساخت نیاز به اضافه کردن یا حذف تجهیزاتی باشد که در نتیجه موجب افزایش هزینه های شما شود.

طراحی استخر:

قبل از شروع کار باید تصمیم بگیرید که دوست دارید استخر شما به چه شکل باشد؟ مستطیل یا گرد؟ عمق و ارتفاع آن چقدر باشد؟ تعداد ورودی ها و خروجی ها چه تعداد باشد؟ تمام این موارد را باید قبل از شروع مراحل احداث، با پیمانکار در میان بگذارید.

پایه ریزی استخر با بتن:

اصولا پایه های استخر شنا در 3 سطح مختلف کار میشوند. در این سطوح از 3 ماده بتن، وینیل یا فایبر گلاس استفاده میشود. در بین این مواد بتن محکم ترین و بادوام ترین عنصر است. البته باید در نظر داشت که بتن از سایر مواد گران تر است.

از قالب فایبر گلاس برای نصب راحت تر استفاده کنید

این قالب های استخر بصورت اماده در بازار وجود دارند. قالب های فایبر گلاس علاوه بر قیمت مناسب، دوام بسیار بالایی نیز دارند.

لایه وینیل، بهترین گزینه برای ساخت استخر ارزان

این لایه ها اصولا بزرگ و مسطح هستند. بر اساس خطوط استخر طراحی شده و برای استخرهای خانگی انتخاب بسیار مناسبی هستند. اما نکته جالب توجه این است که: طول عمر انها نسبت به بتن و فایبرگلاس کمتر است.

و همچنین این لایه ها به مرور زمان دچار چروکی، شل شدگی و حباب زدگی میشوند که باعث میشود ظاهر استخر خراب شود.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 270 تاريخ : شنبه 24 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:58

طور اقساط پرداخت کند.

درمورد ارتودنسی دندان و کشیدن دندان به طور همزمان بیشتر بدانید.

هزینه ارتودنسی اقساطی بستگی به نوع و روش ارتودنسی دارد. عموما ارتودنسی با توجه به نظر متخصص و ویزیت دکتر نوع ارتودنسی مشخص می شود و شرایط هر بیمار می تواند متفاوت باشد. ارتودنسی اقساطی عموما شامل یک فک ثابت با ریتینر، دو فک ثابت با ریتینر، ارتودنسی متحرک نیم فک، درمان ارتودنسی ثابت دو فک با دندان نهفته، اضافه شدن هدگیر به ثابت و غیره می باشد که هر یک از این ها شامل هزینه های ویژه ای می باشند.

تعرفه ارتودنسی بسته به شیوه درمان و تعداد ویزیت ها و میزان سختی کار و وسایل و ابزار های قابل استفاده می باشند. عموماً با استفاده از جلسات مشاوره تلاش می شود که میزان سختی کار و تعرفه های ارتودنسی اقساطی برای بیمار مشخص شود. ارتودنسی اقساطی دارای ویژگی های می باشد هرکدام از آن ها می تواند به کاهش میزان دردها ناشی از نامنظم بودن دندان ها و هضم آسان تر کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد متخصص ارتودنسی در اهواز بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

پاسخ به این سوال،‌ صد در صد منفی است. تحت هیچ شرایطی، ارتودنسی اقساطی مانع از کیفیت مطلوب انجام آن نمی شود. پروسه ارتودنسی اقساطی به این شکل می باشد که در آغاز، بیمار به دکتر متخصص ارتودنسی مراجعه می نماید و با گرفتن مشاوره، میزان تعرفه و نوع ارتودنسی تعیین می گردد.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان و پرداخت هزینه های آن به صورت اقساطی را در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 277 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 21:52

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه مراقبت های پس از جراحی اسلیو را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در رابطه با این موضوع بدانید.

مراقبت های پس از عمل اسلیو

در صورتی که در انجام مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده دقت لازم را داشته باشید قطعا از خطرات جراحی اسلیو تا حد زیادی در امان خواهید بود، همچنین بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد. از جمله اقداماتی که نیاز است بعد از این عمل جراحی انجام دهید عبارتند از:

یکی از نکاتی که در روزهای اول بعد از عمل اسلیو باید به آن توجه داشت پیاده روی روزانه است، چرا که این موضوع مانع لخته شدن خون در رگ ها می شود.

یکی دیگر از اقدامات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید رژیم غذایی پس از عمل جراحی است. به این صورت که بیمار تا 10 روز تنها اجازه نوشیدن مایعاتی ماند آب، چای گیاهی و آب میوه های رقیق را دارد.

درمورد رژیم های لاغری پرطرفدار بیشتر بدانید.

برای پیشگیری از کم آبی بدن بیمار باید حداقل 2.5 لیتر مایعات در روز استفاده کند. در هفته دوم بعد از عمل اسلیو اجازه دارید مایعات مغذی مانند سوپ رقیق، شیر بدون چربی، اسموتی های طبیعی، آبمیوه های طبیعی و بدون شکر را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

رژیم غذایی پس از جراحی اسلیو باید تا دو هفته شامل مایعات باشد و به مروز غذاهای جامد را به آن اضافه کنید.

پیاده روی بعد از عمل اسلیو یکی از الزامات روزانه برای کاهش وزن سریعتر و جلوگیری از افتادگی پوست بعد از عمل اسلیو است. اما انجام فعالیت های ورزشی خاص و قدرتی حداقل تا یک ماه پس از جراحی توصیه نمی شود. همچنین انجام حرکات شکمی تا دو ماه بعد از جراحی اسلیو ممنوع است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بای پس معده بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

یکی از موارد تاثیرگذار در نتیجه عمل جراحی اسلیو تغییر سبک زندگی است. عدم مصرف دخانیات، نوشیدنی های الکل دار و مواد مخدر، داشتن رژیم غذایی سالم، انجام حرکات ورزشی تجویز شده و کنترل استرس باعث افزایش کیفیت زندگی پس از عمل اسلیو معده می شود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه عمل اسلیو معده و مراقبت های پس از آن را در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 165 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 21:32

رژِم غذایی پس و پیش جراحی لاغری با هم کاملا متفاوت است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تغییرات رژیم غذایی پس از لاغری

کاهش وزن جزء اقدامات قبل از جراحی لاغری محسوب می شود که می تواند به کاهش میزان چربی های داخلی و خارجی کبد و شکم کمک کند. همین مسئله به جراح این امکان را می دهد تا به جای جراحی باز از جراحی لاپاراسکوپی استفاده کند. جراحی لاپاراسکوپی کمتر از جراحی باز تهاجمی بوده و دوره نقاهت عمل اسلیو معده یا هر جراحی لاغری دیگری که با این روش انجام می شود، نیز کوتاه تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عمل اسلیو ساسی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اولین وعده غذایی بیمار پس از جراحی لاغری مایعات رقیق مانند آبمیوه، سوپ یا ژله است. آبمیوه و ژله شکر بسیاری دارند اما به میزان کمی به بیمار داده می شوند. به طور کلی میزان مایعات را تا جایی که می توانید در وعده های غذایی افزایش دهید.

درمورد چاقی پس از ازدواج بیشتر بدانید.

تغییرات و توصیه های رژیم غذایی پس از جراحی لاغری ، به طور کامل طی جلسات ارزیابی تغذیه ای که قبل از جراحی انجام می شود، به بیمار گوشزد می شود البته بیمار باید طبق رژیم اصولی پزشک پیش برود و از رژیم های لاغری سریع و مضر خودداری کند. بیماران در مرحله اول یعنی۴ تا ۶ هفته پس از جراحی باید از غذاهای نرم و پوره ای استفاده کنند. غذاهای پوره ای می تواند شامل له شده ی هر نوع غذایی باشد مانند غذای نوزادان، ماست های بدون میوه، پنیر های محلی و همس.

در این رژیم غذایی بر مصرف بسیار مایعات بدون شکر، بدون کافئین و بدون کربوهیدرات تاکید شده است. پزشک همیشه به بیمار توصیه می کند که از یک روز پس از جراحی لاغری از پروتئین های باکیفیت استفاده کند. همچنین لازم است مصرف غذاهای پر شکر یا چرب محدود شده و مصرف میوه ها، سبزیجات و غذاهایی با فیبر بالا سه ماه بعد آغاز شود. پزشک جزئیات بیشتر را در ویزیت های بعدی به بیمار اعلام می کند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه تغییرات رژیم لاغری پس از عمل جراحی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

 

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 161 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 21:29

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندانپزشکی بارداری و همه چیز درمورد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما در این زمینه بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دندانپزشکی بارداری

تا دری به تخته‌ای می‌خورد، سری درد می‌گیرد و یا پایی گز و گز می‌کند، نگرانی‌ها شروع می‌شود:« نکند این، جان باردار را به خطر بیندازد، بر سر بچه چه می‌آید، آیا این بیماری به کودک هم سرایت می‌کند یا نه؟» و هزار و یک فکر و نگرانی که خیلی هم بی‌راه نیستند! به همین خاطر هم هست که پیشنهاد می‌کنند این‌جور وقت‌ها حتمن با یک پزشک راجع به خفیف‌ترین دردها در حول و حوش دهان و دندان صحبت کنید.

درمورد ارتودنسی پنهان بیشتر بدانید.

از سویی دیگر ممکن است علت درد دندان پوسیدگی دندان و یا خرابی دندان‌های عصب باشد. بدیهی است که تحمل دردهای شدید برای چند ماه و یا چند هفته شدنی نیست. در نتیجه باید چاره‌ای برایش پیدا کرد.  پس اگر دردی در ناحیه دندان احساس می‌کنید و یا مطمئن هستید که به عفونت دچار شده‌اید، می‌بایست در اولین فرصت به دندان‌پزشک مراجعه کنید و به دندانپزشکی بارداری رضایت بدهید.

در صورتی که پس از مشورت با پزشک مطمئن شدید که دندان درد شما خبر از خطری جدی نمی‌دهد، می‌توانید درمان خانگی را در پیش بگیرید. بر سر درمان خانگی همیشه اختلاف است! عده‌ای به کل از آن فرار می‌کنند و عده‌ای دیگر راهی جز آن نمی‌شناسند. فرق هم ندارد که مشکل چیست! هر چه هست یا فقط و فقط به دست پزشک حل می‌شود و یا فقط و فقط به دست داروها و ابتکارات خانگی!

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی فیک بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

فرض بگیرید در ماه‌های اول بارداری درد دندان کلافه‌تان کرده است، آن‌قدر که طاقت‌تان را سر رسانده و تحملش حتی برای یک دقیقه دیگر هم غیرممکن است. از طرفی درمان خانگی هم تسکینش نمی‌دهد. تا صبح نیز راه درازی مانده. باید جوری علاجش کنید. می‌روید به اولین کلینیک دندانپزشکی بارداری. پرستار و پزشک هیچ‌یک در نگاه اول متوجه بارداری شما نمی‌شوند و مشتی آمپول و دوا و دارو برایتان می‌نویسند، بلکه دردتان آرام بگیرد. آیا این داروها برای شما مناسب‌اند؟ آیا جان جنینی را که در رحم دارید به خطر نمی‌اندازند؟!

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه دندانپزشکی بارداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان و همراهان همیشگی بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. درضمن برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی به سایت اورتوبلاگ  مراجعه کنید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 290 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 21:26

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه حساسیت دندان کودکان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان و همراهان گرامی بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

حساسیت دندان کودکان

حساسیت دندان وقتی رخ می دهد که عاج (دنتین)، یک بافت متخلخل که در زیر مینای دندان در معرض دید قرار بگیرد. عاج دارای کانالهای میکروسکوپی به نام توبولها است که مسیرهای عصبی هستند.

دلایل مختلفی برای حساس شدن دندان در کودکان وجود دارد که متخصصان دندانپزشکی کودکان ما در ادامه به توضیح آن ها پرداخته اند:

هنگامی که این لوله‌ها در اثر از بین رفتن مینای دندان یا بافت لثه بدون حمایت  پوشش قرار داشته باشند یا در معرض دید باشند، اعصاب توسط محرک ها از جمله مسواک زدن دندان، گرما یا سرما یا در برخی موارد مصرف مواد غذایی شیرین و قندی به راحتی تحریک می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت ایمپلنت دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

وقتی کودک شما شروع به از دست دادن دندانهای شیری و جوانه زدن دندان های دائمی میکند، ممکن است کودک درجاتی از حساسیت دندان را تجربه کنند. با این حال خود روند در آمدن دندان دائمی نمیتواند باعث حساسیت دندان کودکان شود بلکه سرما و گرما و برخی عوامل مشابه دیگر میتوانند باعث تحریک دندان ها شوند و حساسیت آن ها را طی این دوره بر انگیزند.

زمانی که یک دندان خرد میشود یا ترک برمیدارد مینای آن دندان آسیب میبیند و عاج زیرین و حساس آن بیرون می افتد. این موضوع باعث حساس شدن دندان کوکان میشود. هر بار که چیزی میخورید و یا یک عامل محرک به دنتین برخورد میکند علائم حساسیت نیز خود را نشان میدهند. این موضوع در کودکان بیشتر دیده میشود. زیرا در معرض آسیب به دندان و شگستگی بیشتر آن قرار دارند.

درمورد جرم گیری دندان بیشتر بدانید.

مسواک زدن بیش از حد یا وارد کردن فشار بیش از حد به دندان ها حین مسواک زدن اغلب منجر به تحلیل مینای دندان و فرسایش لثه می شود، که می تواند دندان های کودک شما را نسبت به گرما و سرما حساس تر کند و شما را تا مدت ها با حساسیت دندان کودکان درگیر کند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه حساسیت دندان کودکان برای شما  بازگو کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دیگر زمینه های دندانپزشکی می‌توانید به سایت چلاوا مراجعه کنید.

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 145 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 21:05

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان و این که آیا خوب است یا بد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما دوستان و همراهان عزیز قرار دهیم.

ارتودنسی

همانطور که گفته شد، با انجام ارتودنسی می توان مشکلات مربوط به دهان و دندان و همچنین فک را برطرف کرد. ارتودنسی چیزی فراتر از این است که بگوییم تنها سبب زیبایی ظاهری می شود. با ارتودنسی می توان همه اختلالات مربوط به بایت و تمام مشکلات مرتبط به به هم ریختگی و عدم هماهنگی فک و دندان ها را برطرف کرد. علاوه بر زیبایی چهره و لبخند، عملکرد جویدن، غذا خوردن و مشکل تمیز کردن دندان ها و همچنین اعتماد به نفس نیز حل می شود.

همه چیز را درمورد ارتودنسی یک فک بدانید.

هنگامی که دندان ها کج و نامنظم هستند به خوبی در کنار دندان های سالم قرار نمی گیرند و زاویه دار هستند. بدین ترتیب تمیز کردن آن ها کاری بس دشوار خواهد بود. از طرفی نامرتب بودن دندان ها تأثیر منفی بر زیبایی لبخند می گذارد و آن را خدشه دار می کند. با ارتودنسی می‌توان این مشکل را برطرف کرد و علاوه بر زیبایی لبخند، طول عمر دندان ها و سلامت دهان را افزایش داد. امروزه روش های ارتودنسی پیشرفته در دسترس عموم افراد قرار گرفته است و همگی می توانند از این خدمات استفاده کنند.

درمان ارتودنسی را می توان در تمام سنین انجام داد. اما بهترین زمان درمان در کودکی است. متخصصان ارتودنسی در این سن قادرند دندان ها را به راحتی حرکت دهند و آن ها را به سمت جایگاه مناسب سوق دهند. هر چه سن پایین تر باشد، فک و دندان نیز همانند سایر اجزاء بدن به سرعت تغییر خواهد کرد؛ از این رو بهتر است دندان های  همه کودکان پیش از ۷ سالگی تحت معاینه و ارزیابی دقیق قرار بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی دندان رایگان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اگر دندان ها سالم باشند می توان در هر سنی اقدام به درمان کرد. اما در صورت وجود مشکل در لثه و ابتلا به بیماری های لثه، این کار دشوار و به احتمال زیاد بعید به نظر می رسد. برای انجام ارتودنسی باید بیماری لثه به طور کامل درمان و کنترل شود.

درد و احساس ناراحتی از عوارض این دوران محسوب می شود و پس از نصب دستگاه ارتودنسی  روی دندان ها بروز می کند. درد یکی از احساسات ناخوشایندی است که می تواند در زمان ارتودنسی تجربه شود. با نصب براکت و بقیه اجزاء ارتودنسی روی دندان، فرد دچار ناراحتی و درد خفیف می شود. راههای زیادی برای کاهش درد وجود دارد، از جمله:

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی بر این داشتیم تا اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد این که آیا ارتودنسی خوب است یا بد به شما بگوییم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت تهران ارتو مراجعه کنید.

منبع: https://www.tehranortho.ir/

تونو تایمز...
ما را در سایت تونو تایمز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ابزار toknowtimes بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 20:55